Mijn Noordwest 

Op deze pagina leest u informatie over het beveiligde patiëntenportaal Mijn Noordwest. Als patiënt van Noordwest heeft u met dit portaal direct toegang tot uw medisch dossier. Zo heeft u uw medische gegevens bij de hand en kunt u altijd meekijken in uw eigen dossier.

Inloggen in Mijn Noordwest 

Door in te loggen accepteert u de algemene voorwaarden. Lees ook informatie over uw privacy en veiligheid.

Ervaart u problemen met DigiD inloggen? Neem contact op met DigiD van de overheid.

Inloggen in Mijn Noordwest van uw kind? Regel eerst de machtiging. Meer informatie leest u in onze folder 'Heeft u het al geregeld voor uw kind?'

Lees onze folder Mijn Noordwest

Patiëntenservice

Hoe werkt Mijn Noordwest?

Om de video te bekijken, dient u akkoord te gaan met functionele cookies. Accepteer de functionele cookies met onderstaande knop om verder te gaan.

 

 

Inloggen DigiD en machtiging

U gebruikt Mijn Noordwest als u:

  •  als patiënt geregistreerd bent in Noordwest Ziekenhuisgroep
  • beschikt over een computer, laptop, tablet of smartphone met internetverbinding
  • in het bezit bent van een DigiD met extra sms-controle of de DigiD app. U logt in met uw DigiD
  • uw (mobiele) telefoon, die is gekoppeld aan uw DigiD, bij u heeft

DigiD
DigiD staat voor ‘digitale identiteit’. Met uw DigiD kunt u veilig inloggen op websites van de overheid. U gebruikt uw DigiD-account soms ook voor zaken die te maken hebben met zorg.

Meer informatie over DigiD

Uitloggen
Als u bent ingelogd en u moet opeens iets anders doen? Log dan uit (zie afbeelding). Dat is veiliger dan ‘sluiten’. Mocht u het uitloggen vergeten, dan wordt u na 15 minuten automatisch uitgelogd.

Als u een foutmelding krijgt, voldoet waarschijnlijk de software op uw computer of mobiele apparaat niet meer aan de minimale beveiligingseisen van DigiD. U kunt niet meer inloggen met DigiD als u gebruik maakt van een verouderd besturingssysteem. Meer informatie: www.digid.nl

Geen smartphone, maar een vast toestel. Hoe kan ik een sms-bericht ontvangen?
U kunt een gesproken sms-bericht op uw vaste telefoonnummer ontvangen. Meer informatie: www.digid.nl 

U bent niet verplicht Mijn Noordwest te gebruiken. U kunt uw portaal dicht laten zetten. U kunt dan niet inloggen en Mijn Noordwest dus niet gebruiken. Wilt u het portaal dicht zetten, neem dan contact op met de functionaris gegevensbescherming: e-mail privacybescherming@nwz.nl 

Als ouder kunt u een machtiging aanvragen om toegang te krijgen tot Mijn Noordwest van uw kind. Dit regelt u via ‘DigiD Machtigen’.

Als u toestemming krijgt (u bent gemachtigd), logt u veilig in met uw eigen DigiD. U heeft de DigiD van de ander dan niet nodig.

  • ga naar de website van DigiD Machtigen
  • wilt u gemachtigd worden voor Mijn Noordwest van uw kind? Klik dan op ‘Gemachtigd worden’
  • wilt u iemand anders machtigen om uw dossier in te zien? Klik dan op ‘Iemand machtigen’
  • zoek daarna ‘Noordwest Ziekenhuisgroep’ en volg de instructies op de website van DigiD Machtigen

Een ander machtigen?
Wilt u een ander machtigen voor toegang tot uw gegevens? Bijvoorbeeld uw partner? Dan moet u hiervoor een machtiging aanvragen:

Wilsonbekwaam
Is een patiënt wilsonbekwaam en wordt hij/zij vertegenwoordigd door een ander? Dan kan de vertegenwoordiger een machtiging aanvragen voor toegang tot Mijn Noordwest:

  • via DigiD machtigingen of

Machtiging verleend
Als de machtiging is verleend, dan is in uw eigen Mijn Noordwest dossier zichtbaar van degene waarvoor u gemachtigd bent. Ga hiervoor naar 'Mijn gegevens', 'machtigingen' en open het betreffende dossier.

Inloggen DigiD en machtiging kinderen

Machtiging aangevraagd via DigiD
Nadat u de machtiging heeft geregeld via DigiD Machtigen, logt u in met uw eigen DigiD. Daarna kunt u het medisch dossier van de persoon die u gemachtigd heeft openen.

  • ga naar Mijn Noordwest. En klik op ‘Inloggen met DigiD’
  • kies de inlogmethode ‘Inloggen als gemachtigde
  • log in met uw eigen DigiD
  • u ziet een keuzescherm. Selecteer de persoon voor wie u gemachtigd bent

Wilt u in uw eigen dossier kijken?
Log eerst uit bij het dossier van de ander. U komt terug bij het inlogscherm. Kies ‘DigiD’ om in uw eigen dossier in te loggen.

Heeft u de machtiging aangevraagd met een machtigingsformulier van Noordwest Ziekenhuisgroep? Dan logt u in zoals u gewend bent.

  • ga naar Mijn Noordwest
  • kies de inlogmethode ‘DigiD’
  • log in met uw eigen DigiD
  • ga naar ‘Mijn gegevens’, klik op ‘Mijn machtigingen’ en open het dossier

 

 

 

Als iemand u gemachtigd heeft, kunt u alles bekijken en regelen, net zoals in uw eigen Mijn Noordwest.
Hoe kunt u een machtiging laten intrekken?
Wilt u dat iemand geen toegang meer heeft tot uw Mijn Noordwest, dan kunt u de machtiging (laten) intrekken.

Als u de machtiging heeft geregeld via DigiD:

  • ga naar DigiD Machtigen en klik op ‘Mijn machtigingen’
  • log in met uw eigen DigiD
  • kies de machtiging die u wilt stoppen
  • klik op ‘Machtiging intrekken’

Als u de machtiging heeft geregeld via een machtigingsformulier van Noordwest Ziekenhuisgroep:

  • u kunt de machtiging laten intrekken bij de aanmeldbalie op iedere locatie van Noordwest. De ander hoeft daar niet bij aanwezig te zijn
  • wilt u niet langer toegang hebben tot Mijn Noordwest van een andere persoon? Dan kunt u deze machtiging alleen persoonlijk laten intrekken bij de aanmeldbalie. De persoon die u eerder toestemming gaf, hoeft hier niet bij te zijn
  • wilt u bij uw kind onder de 12 jaar de machtiging van de andere ouder/verzorger/voogd laten intrekken? Neem dan de beschikking van de rechtbank mee, waaruit blijkt dat deze geen ouderlijk gezag meer heeft. Uw kind hoeft hier niet bij te zijn
  • een tiener tussen de 12 en 16 jaar kan een machtiging laten intrekken bij de receptiebalie
  • een specialist kan een machtiging laten intrekken wanneer er twijfels zijn over de toerekeningsvatbaarheid van de patiënt of als de specialist het gevoel heeft dat iemand de machtiging onder druk heeft verleend
  • wanneer de patiënt komt te overlijden, blijft de gemachtigde persoon toegang houden tot de gegevens in Mijn Noordwest

Neem in alle gevallen een geldig identiteitsbewijs mee. 

Wat kan ik in Mijn Noordwest zien?

In Mijn Noordwest kunt u: 

  • vragenlijsten invullen, onder andere preoperatieve vragenlijst
  • online inchecken voor een afspraak 
  • uw gegevens aanpassen 

Verder kunt u raadplegen:

  • deel van uw medische gegevens 
  • belangrijke informatie over uw afspraken of opnames en de bijbehorende folders
  • agenda (afspraken op de wachtlijst, verwijzingen, afspraken, operaties, opnames, videoconsult en formulier afspraak lab)
  • dossier (allergieën, implantaten, medicijnen, mijn dossier downloaden, uitslagen, verslagen, behandelbeperking, brieven)
  • e-consult 
  • vragenlijsten 
  • mijn gegevens (persoonlijke gegevens (o.a. e-mailadres + mobiele nummer), contactpersonen, zorgverleners (huisarts, tandarts, verzekering, apotheek), machtigingen, toestemmingen, contactvoorkeuren, mijn aantekeningen)
  • folders 

Uw informatie ziet u zonder vertraging. Dat geldt ook voor een uitslag van een onderzoek. 

Ik maak me zorgen over een uitslag. Wat moet ik doen? 
In Mijn Noordwest zijn alle geaccordeerde uitslagen direct zichtbaar. Het kan voorkomen dat uw zorgverlener de uitslag nog niet met u heeft besproken. Dat kan soms moeilijk zijn. Wilt u de uitslagen liever persoonlijk horen van uw zorgverlener? Wacht dan tot uw volgende afspraak. Uw zorgverlener vertelt dan precies wat de uitslagen betekenen. Maakt u zich zorgen? Neem dan contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent.

U vindt in Mijn Noordwest uw medische gegevens en medisch beeldmateriaal (radiologische beelden). Het beeldmateriaal ziet u tot ongeveer 20 jaar geleden terug. Dat geldt ook voor uw medische gegevens, maar niet voor alle onderdelen van uw dossier. Dit betekent dat niet al uw medische gegevens uit het verleden in Mijn Noordwest terug te vinden zijn. U kunt als u dat wenst uw gehele dossier vragen. U leest hier meer over nwz.nl/dossier 

U vindt informatie over uw afspraken in uw agenda > overzicht afspraken (afspraken, operaties, opnames, videoconsult)

  • Voor het downloaden van uw medische informatie gebruikt u de knop ‘Mijn dossier downloaden’.
  • Voor het downloaden van uw medisch beeldmateriaal gaat u direct naar het medische beeldmateriaal.

Als ik het gehele medisch dossier in Mijn Noordwest download, is dat met of zonder het beeldmateriaal? Oftewel: moet ik het beeldmateriaal altijd apart via het beeld downloaden? 
Ja. U moet uw medisch beeldmateriaal altijd apart downloaden (dus via de downloadmogelijkheid direct bij het medisch beeldmateriaal). 

Als ik alleen het verslag nodig heb? Dan kunt u de tekst van een verslag kopiëren, plakken in een Word document en opslaan op uw eigen computer.

Als ik alleen een brief nodig heb? Dan kunt u de pdf opslaan op uw computer. 

Als ik mijn dossier wil printen? Dat kan, per pagina door gebruik te maken van de printfunctie in de menubalk van uw browser. Het is niet mogelijk het gehele dossier in 1 keer uit te printen.

Het beeldmateriaal is voor eigen gebruik en kunt u delen met andere partijen, zoals een advocaat, jurist, letselschadeadvocaat of een andere zorgverlener zoals de fysiotherapeut of tandarts. Binnen Mijn Noordwest bent u (of een gemachtigde) de enige die de beelden kunt inzien via Mijn Noordwest. 

Digitaal uw post ontvangen

Wilt u uw ziekenhuispost digitaal ontvangen? Dat kan. U doet dan het volgende:

  1. u logt in met uw DigiD, in uw portaal Mijn Noordwest
  2. u gaat naar mijn gegevens
  3. u controleert uw e-mailadres en doet de e-mailverificatie
  4. u zet e-mailen toestaan op ‘Ja’
  5. u zet uw contactvoorkeur op ‘Digitaal’

Met de contactvoorkeur kunt u aangeven of u uw afspraak- of oproepinformatie schriftelijk of digitaal wilt ontvangen. Heeft u aangegeven uw informatie digitaal te willen ontvangen, dan vindt u deze informatie in Mijn Noordwest. U ontvangt een e-mail als de informatie klaarstaat. U ontvangt de afspraakinformatie niet thuis per post. 

Belangrijk: als u de contactvoorkeur op ‘digitaal’ zet, dan krijgt u niet alle correspondentie digitaal. Het kan voorkomen dat u informatie vanuit het ziekenhuis gewoon nog thuis per post ontvangt. 

De e-mail bevat alleen een melding, namelijk alleen datum en tijdstip van uw afspraak. U moet vervolgens inloggen op uw portaal om te lezen waar uw afspraak plaatsvindt (locatie) en belangrijke informatie over uw afspraak.

Als u in uw Mijn Noordwest uw e-mailadres heeft ingevuld, dan moet deze worden gecontroleerd. Dit noemen we ‘e-mailverificatie’. Hieronder leest u hoe u de e-mailverificatie doet:

Stap 1: log met uw DigiD in uw Mijn Noordwest

  • ga naar Mijn gegevens > Mijn gegevens: e-mailadres, het kader eronder ‘e-mailverificatie’
  • start de controle. U ontvangt een e-mail met daarin een code
  • u blijft in uw portaal op de pagina staan en laat het portaal open staan. Belangrijk: dus niet uitloggen, maar verklein het venster 

Stap 2: U ontvangt een e-mail met een code

  • open uw mailbox in een nieuw venster (tabblad) of op een ander apparaat, anders wordt u uitgelogd uit uw portaal
  • open de mail ‘verificatiecode e-mailadres’, waarin een code staat
    kopieer de code of verklein het venster in de e-mail 

Stap 3: U gaat terug naar uw portaal Mijn Noordwest in het andere venster

  • u vult de code in en klikt op ‘opslaan’

Belangrijk:
als u de e-mailverificatie start, maak deze dan ook gelijk af. Als u even pauzeert kan het zijn dat u ‘ongeldige code’ als melding krijgt. U moet dan de volledige e-mailverificatie opnieuw starten
zorg dat Mijn Noordwest niet wordt afgesloten als u in uw mailbox uw code ophaalt. Als u uw portaal verlaat moet u namelijk opnieuw een code opvragen 

Het hoort bij elkaar, maar u vult het allemaal apart in:

  • zet uw contactvoorkeur op ‘digitaal’
  • zet dan ook toestemming e-mailen op ‘ja’
  • vul uw e-mailadres in of controleer uw e-mailadres (Mijn gegevens/Mijn gegevens)
  • start de e-mailverificatie (als u deze nog niet heeft gedaan)

Online aanmelden voor een afspraak

U ontvangt uiterlijk 24 uur voor uw afspraak een e-mail ‘Noordwest: online aanmelden en voorbereiding afspraak’.  
Is uw e-mailadres bij ons niet bekend, kijk dan in uw portaal Mijn Noordwest. U ziet dan op de homepagina van het portaal de volgende melding staan:

Nee, online aanmelden is niet mogelijk: 

  • als u een afspraak heeft alleen op 1 van de buitenlocaties van Noordwest (daar is geen aanmeldzuil aanwezig) 
  • als de afdeling gebruik maakt van een gecombineerde aanmeldzuil (een zuil waar u zich aanmeldt met uw identiteitsbewijs en ook met de dagticket) 

U ontvangt dan een e-mail met een QR-Code maximaal 15 minuten na het afronden van het online inchecken.

Dat kan, maar hoeft niet. U kunt ook uw dagticket scannen met uw smartphone. U houdt uw telefoon dan voor de scanner van de aanmeldzuil (bij de afdeling). Let erop dat de QR-code wel goed leesbaar is en de helderheid op maximaal staat.

U meldt zich aan bij de aanmeldzuil van het ziekenhuis (ingang). Hier kunt u vervolgens een dagticket laten printen.

Dan is het aanmeldproces gestopt. U komt voor uw afspraak naar het ziekenhuis en gaat direct naar de aanmeldbalie (hoofdingang centrale hal), waar u zich meldt.